--
--
Een nieuwe klant…..     Wow !!......  of een gratis drankje

 

Menig marketing strategie is er op gebaseerd om nieuwe klanten binnen te halen. We willen tenslotte allemaal meer klanten.
Maar laten we vooral onze bestaande klanten niet vergeten !!  Ik zeg wel eens; Een nieuwe klant binnenhalen is niet zo heel erg moeilijk….. Gewoon de eerste keer iets gratis weggeven en je moet eens zien hoeveel er hier op af komen. Geef je ze ook nog iets te eten en te drinken… dan loopt je zaak echt helemaal vol en heeft iedereen een leuke avond gehad.
Maar of dit er toe zal bijdragen dat deze “klanten” de volgende keer spontaan bij je komen en ook daadwerkelijk iets kopen is dan toch maar de vraag.
Terugkomend op de bestaande klant die al jaren trouw bij je komt, maar nu in deze moeilijke tijden misschien net iets minder vaak, moeten we niet vergeten wat de kracht en waarde is van zo’n trouwe klant. Deze trouwe klant is goed bekend met je winkel, je producten en de mensen die er werken en is hier uitermate te spreken over; anders was hij geen vaste trouwe klant. Ook praat deze trouwe klant op verjaardagen en andere feestjes enthousiast over zijn favoriete winkel en wat voor iets leuks hij of zij deze week weer had gekocht. En hier liggen volgens mij dan ook nog hele grote mogelijkheden, er is tenslotte geen betere reclame dan “mond op mond reclame”.
Dus een nieuwe klant binnenhalen is leuk en aardig, maar je bestaande trouwe klanten behouden vraagt toch wel wat meer inzet en creativiteit. Je klanten blijven verrassen met nieuwe producten, veranderingen in je assortiment, een nieuwe stijl of  gewoon heel goed je werk op een hoog niveau blijven doen zoals je al jaren doet; dat zijn volgens mij de dingen die van veel waarde zijn en bijdragen aan het succesvol voortzetten van je bedrijf…  ook in wat mindere tijden.
Je klanten blijven verrassen en inspireren moet een denkwijze zijn die in de formule van je bedrijf een vaste plek moet krijgen.
Als ik zelf inkopen doe op beurzen en bij groothandels dan is een gratis hapje en drankje wel aardig maar ik heb pas echt een leuke avond gehad als ik vol met nieuwe ideeën en inspiratie weer enthousiast  thuis kom en de volgende dag dit ook kan vertellen aan mijn team en natuurlijk aan mijn klanten.
Als die jarenlange trouwe klant bij mij binnen komt en zegt; Wow !! ….  Dan hebben we het weer goed gedaan denk ik zo !!
"The show must go On"       .... Ron

--

The New World ….!!

Tijden veranderen….  Heb ik ooit in het verleden nog telexberichten verstuurd en ging er toen een wereld voor ons open. Niet lang daarna kwam het faxapparaat en weer stonden we deze nieuwe ontwikkeling niet in de weg.
Dit alles vond plaats zo rond 1983-1984, in deze tijd belde we nog met de familie in Nieuw-Zeeland voor 10.- Gulden per minuut en moest de verbinding via “the operator” tot stand komen. 20 minuten bellen was toen 200.- gulden !! wat vandaag de dag omgerekend nog steeds veel geld is.
Jaren later zo ongeveer 1990 deed de computer zijn intrede in de bloemenwinkel waar ik toen werkzaam was. Wat moet je daar nou mee in een bloemenwinkel? … Dat was de eerste reactie. Nu hebben we in totaal in ons bedrijf  twee PC’s staan en een laptop en als internet eruit ligt hebben we toch een probleem. Voor ons nog te overzien, maar voor mijn dochter een klein drama !!
Ooit heb ik nog eens geroepen: Wat moet je met een website?  Tot dat ook ik ermee aan de slag ging en na jaren van aankijken nu ook niet meer zonder kan en drie sites in de lucht heb. Het groot aantal bezoekers op mijn sites en alle reacties uiteindelijk weer in de winkel maken het een groot succes.
Wat de toekomst zal brengen weet niemand ! De fax staat nog steeds bij ons op kantoor en er komen nog iedere dag berichten binnen al weegt het aantal niet op tegen de grote hoeveelheid emailberichten die we dagelijks ontvangen.
De nieuwe media ligt op de loer !! …..Of Twitter of Facebook dit zal worden weet niemand, maar om de boot niet te missen als dit een succes wordt….. ik ben er alvast aan begonnen.
--
--
"Floral Master-Chef".....!!

De laatste jaren worden we op de TV overspoeld met de meest onzinnige programma’s om het grote publiek te vermaken. Toch zijn er ook formats die eruit springen en daadwerkerlijk iets toevoegen aan onze maatschappij.
 
Eén zo’n programma is b.v. “Master-Chef”, waarin op een zeer hoog nivo, waar menig restaurant jaloers op is,  chef-koks tegen elkaar strijden om de felbegeerde titel MasterChef.
Een ander voorbeeld is “Benelux Next Topmodel”. Hier strijden aankomend fotomodellen om deze titel. Ondanks de vaak onervaren kinderachtige gillende meiden haalt dit programma met dank aan de beroepsfotografen en ervaren coaches toch een heel aardig professioneel nivo. Het eindresultaat is altijd weer van wereldklasse.
Ook de van oudsher klassieke danswereld heeft een impuls gekregen van een programma als “So You Think You Can Dance” ! De zeer professionele benadering neemt de kijker niet in de maling maar geeft ons een kijkje in de keuken van deze business.
Uiteindelijk hebben dit soort programma’s ertoe geleid dat op scholen bij de jeugd er een verhoogde belangstelling is ontstaan voor opleidingen als Chef-Kok of Fotomodel/Visagist/Fotograaf , en dansscholen zijn opeens bij de jeugd weer populair, al heeft hier de klassieke ballroomdans wel plaats gemaakt voor de modernere dansen.
 
Om dit verhaal te eindigen in onze eigen bloemenbranche: Wij hebben “Eigen Huis en Tuin” of soortgelijke programma’s. Hier kijken we als vakgenoten toch met gemengde gevoelens naar met soms kromme tenen. Bloemschikken door een tuinman met als kreet “Schikt het” slaat toch wel alles !!
Dit is absoluut geen promotie voor ons vak en zal naar mijn idee ook geen positieve uitwerking hebben om nieuwe studenten te winnen voor onze bloemenbranche en al helemaal geen consumenten impulsief te motiveren voor een bezoekje aan onze winkels.
We hebben zo’n mooi creatief vak, laten we dat dan ook uitstralen…. Wij willen toch ook onze eigen “Floral Master Chef”?
 
Floral-Master-Chef Ron 
AddThis disabled due to cookie consent.

Contactgegevens

Bloembinderij Ron de Vries

T: 0725715958
E: info@bloembinderijrondevries.nl

Stationsplein 12
1703WB HEERHUGOWAARD
 Fotografie
Schotland_2012___3_172.jpg


Freddies Favourite Flowers
freddie003.jpg

De meest bekeken pagina van onze website
Foto_van_de_Week.jpg

  • Bloemen zijn een natuurproduct, de geleverde boeketten kunnen afwijken.
  • Vóór 13:00 uur besteld, vandaag afgeleverd (zon- en feestdagen uitgezonderd).
  • Bezorgtijdstip kan niet worden gegarandeerd.
  • 7 dagen vaasgarantie.
Betaalmethoden
Facebook
AddThis disabled due to cookie consent.